Founded in 2014, Department of Architecture started undergraduate education in the first semester of 2014-2015. The department’s education period is 4 years with a quota of 30 students each year. 1 associate professor, 2 assistant professors and 7 research assistants are executing the education and learning activities of the department. 
  • Boğaziçi Üniversitesi Yapı Kulübü (BÜYAP) tarafından bu yıl uluslararası katılımla düzenlenen DECO 2025 Köprü Tasarım Yarışması’nda, öğrencilerimizden Denizhan Çetinok'un da üyesi olduğu Laplace Takımı birincilik ödülünü ve estetik ödülünü kazandı.

    Sakarya Üniversitesi Öğrencilerinden Uluslararası Başarı: DECO 2025 Köprü Yarışması’nda Çifte Ödül!

    Boğaziçi Üniversitesi Yapı Kulübü (BÜYAP) tarafından bu yıl uluslararası katılımla düzenlenen DECO 2025 Köprü Tasarım Yarışması’nda, öğrencilerimizden Denizhan Çetinok'un da üyesi olduğu Laplace Takımı birincilik ödülünü ve estetik ödülünü kazandı.

  • Mezunlarımızdan Rümeysa Bilen, BIO-FAB isimli projesi ile RÖNESANS HOLDİNG ‘in bu yıl 9.'sunu gerçekleştirdiği Sürdürülebilir Geleceği Tasarla “Biyomimikri-Doğadan İlham Alarak Etki Yarat!” isimli yarışmada Yapı Tasarım kategorisinde 1.lik ödülüne layık görülmüştür...

    Rümeysa Bilen

    Mezunlarımızdan Rümeysa Bilen, BIO-FAB isimli projesi ile RÖNESANS HOLDİNG ‘in bu yıl 9.'sunu gerçekleştirdiği Sürdürülebilir Geleceği Tasarla “Biyomimikri-Doğadan İlham Alarak Etki Yarat!” isimli yarışmada Yapı Tasarım kategorisinde 1.lik ödülüne layık görülmüştür...

  • AYDA Türkiye 2024 Mimarlık kategorisinde üçüncü olmuş, Archiprix Türkiye 2024 yarışmasında ise [street]cture isimli projesiyle Teşvik Ödülü’ne layık görülmüştür. Proje yürütücüleri: H. Senem Doyduk, Emre Demirtaş, Sunay Paşaoğlu.

    Husniddin Hakimov

    AYDA Türkiye 2024 Mimarlık kategorisinde üçüncü olmuş, Archiprix Türkiye 2024 yarışmasında ise [street]cture isimli projesiyle Teşvik Ödülü’ne layık görülmüştür. Proje yürütücüleri: H. Senem Doyduk, Emre Demirtaş, Sunay Paşaoğlu.

  • TÜBİTAK 2209-A

    "Afet Sonrası Geçici Barınma Yerleşimlerinde Kullanıcı Memnuniyeti Etkileyen Temel Faktörlerin Araştırılması: İzmir ve Osmaniye" projesi Tübitak 2209-A kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır. Danışman: Arş. Gör. Dr. Emre Demirtaş, Yürütücüler: Ayşenur Karaosmanoğlu, Melike Tiryaki

  • TÜBİTAK 2209-A

    "Endüstriyel Mirasın İzleri: Adapazarı'nda İşçi Konutları Kooperatiferi (1943-1980)" projesi Tübitak 2209-A kapsamında desteklenmeye hak kazanmıştır. Danışman: Arş. Gör. Dr. Hilal Erek İnce, Yürütücü: Hande Koç

Introductory Video

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=wdbLlSRCgDs&index=34&list=PLlzUVDGeJTh5gg8uDUVpvkktaBbytmTT-]
Architecture is accepted as an art which pursues efficacy; as an applied science and technology; and as a profession which aims to achieve high quality of life by designing and constructing artificial environments.  In accordance with all these definitions the architectural education is structured on necessary theoretical and practice based courses and architectural design studios.  The Architectural Education is four years.  In this period, the compulsory courses are introduced in terms of understanding of the architectural concepts, perceiving and criticizing the space, and being informed about design principles, history of architecture, environment, structure and construction, and construction technologies.  The architectural design studios, which bring the history–culture–theory knowledge together, aim to enable the students to create their own architectural designs which are innovative and can be realized.  The theory and practice based two working drawing studios give an opportunity to combine structure–construction–technology–environment knowledge.  At the same time to develop the artistic and technical skills of the students hand drawing and computer courses are placed in the education programme.  In the com… All >>